Voor wie

Voor wie?

Kinderen/gezinnen

Omdat we een geestelijke familie willen zijn voor alle leeftijden, willen we de drempel laag maken voor kinderen en voor gezinnen om mee te doen aan onze activiteiten. Het doorgeven van het geloof is net als het doorgeven van waarden: het gaat van persoon tot persoon, op natuurlijke wijze.

We hadden een familieviering op de vierde zondag van de maand in Bladel. Omdat er geen kinderkoor meer is, wachten we op een nieuw initiatief vanuit de ouders zelf. Kinderen die helpen in de liturgie, als misdienaar of voorlezer of zanger, doen de ouderen glimlachen. Het enthousiasme van kinderen werkt aanstekelijk.

In ons winkeltje naast de kerk hebben we ook lectuur en materialen voor kinderen en voor jonge ouders. We willen als kerk helpen bij de christelijke opvoeding in deze tijd. Ieder gezin is uniek, maar de verbinding en de inspiratie die het geloof biedt, maken een verschil. We willen dat geen gezin er in onze parochie alleen voor staat!

Jongeren

Met jongeren gaan we elke eerste zondag van de maand om 12.15 uur een stuk wandelen in de natuur. Vooraf is er een kop soep in de pastorie (Sniederslaan 48) en een catechetisch moment. Heb je interesse, meld je aan bij Amber van Es. (jongeren@parochiepetruspaulus.nl)

Nieuw hier?

Als je komt wonen in de parochie, wil je misschien weten wat je van ons kunt verwachten. Elke morgen op werkdagen is het secretariaat in Bladel open. Daar kun je terecht met je vragen. Je kunt je ook aanmelden voor onze maandelijkse Nieuwsbrief.

Kijk hier voor een korte intro over onze parochie door pastoor Schilder (filmpje).  Graag zien we je een keer in het weekend als onze gemeenschap samenkomt in de kerk. Voor de tijden van de vieringen kun je kijken in de agenda.

Katholiek worden?

Als je speelt met de gedachte om katholiek te worden, helpen wij je graag verder. Ieder jaar treden in ons bisdom volwassenen toe tot de kerk. Ze krijgen een speciale voorbereiding van een jaar. Met Pasen worden de ‘nieuwe katholieken’ gedoopt en gevormd. En ze ontvangen voor de eerste keer de H. Communie. Als mensen al gedoopt waren in een andere christelijke kerk is de voorbereiding iets eenvoudiger. Dan is het pinksterfeest de normale setting om het H. Vormsel te ontvangen, eventueel door onze bisschop zelf, in Den Bosch.

We hebben een handboekje op zakformaat met alle vragen en antwoorden over het katholieke geloof. Het is te krijgen in ons winkeltje (‘Het katholieke geloof in het klein’).

Nieuwsbrief

Meld je hier aan voor onze maandelijkse Nieuwsbrief met nieuws over de parochie. Je kunt je altijd weer afmelden.

Nieuw hier

Geef uw biecht op

Contact met de Parochie

in de naam van de vader de zoon en de heilige geest