Petrusklepel (wk. 6)

Graag geef ik de dank door van de herstelgroep voor verslaafden, waarvoor we in de Advent gecollecteerd hebben. Samen met een parochiaan heb ik een bezoek gebracht om onze steun persoonlijk toe te lichten. Het was een mooie ontmoeting. De groep vindt het fijn om naast de kerk te zitten. ‘Zoveel warmte’, zei iemand. En ze willen ook een keer iets in de kerk gaan doen. Levensverhalen delen is een belangrijk onderdeel van het program. En dan niet mooier dan het was/is, maar eerlijk. Dat geeft zoveel menselijke bevestiging, dat iemand opmerkte dat hij blij was dat hij in zo’n diep dal had gezeten, ‘anders zou ik dit alles niet meegemaakt hebben.’ Een van de antwoorden op de vraag waarom God het lijden toelaat, is dat Hij er iets beters wil uithalen voor ons. Dat zien we niet altijd, maar herkennen we het niet een beetje als we terugkijken? Tenslotte: de Alpha in Diessen begint volgende week. Er is nog plaats.

Pastoor Schilder