Petrusklepel (wk 12)

Vanwege het Jaar van Casteren zijn er twee geo-caches verstopt, in de dagkapel van de kerk en in de Mariakapel aan de Bucht. Hoe gaat dat? Via internet zien liefhebbers waar er een vindplaats is. Daar ligt een logboekje met uitleg. In ons geval is er ook een opdracht aan verbonden. Mijn tandarts is een enthousiaste geo-cacher en hij heeft alles mee voorbereid. Zo komen er wandelaars van heinde en ver die bijzondere plekken willen verkennen en eventueel een boodschap achterlaten. Het is een voorbeeld van meedoen met wat mensen interesseert en wat door de nieuwe technologie wordt mogelijk gemaakt. Dat staat niet haaks op het geloof. Overal waar intelligentie en creativiteit bij komt kijken, is er een link naar de Bron van dat alles. God is nl. geen ‘kracht’ of ‘energie’ maar een persoonlijke Geest. Ik wens de geo-cachers veel plezier toe en ik dank de Stichting van de Mariakapel voor haar medewerking. Op naar Pasen!

Pastoor Schilder