Petrusklepel

Ken je Twitter? Dat is berichtensite waar iedereen nieuws op kan plaatsen of volgen. Het hoort bij de ‘social media’. Je bent tot niets verplicht, maar als je interesse hebt kun je via www.twitter.com gratis een account aanmaken zodat je anderen kunt ‘volgen’ en zij jou.

Mijn Twitternaam is @PastoorSchilder. Twitteren betekent letterlijk ‘kwetteren’. Het logo is een blauw vogeltje. Een bericht heet een ‘tweet’. Mijn berichten proberen wat inspiratie op te wekken, met af en toe een knipoog. Het valt mij op dat mensen afhaken als je negatief gaat zitten doen. Dat geldt voor mijzelf naar anderen toe trouwens ook. Je kunt dat ‘twetiquette’ noemen. Er wordt soms lelijk gedaan over de social media, maar net als in het gewone leven geldt: Wie goed doet, goed ontmoet. In de vastentijd hebben we extra motivatie om onze boosheid in te dammen. Anders kan de vrede van God niet in ons hart komen.

Pastoor Schilder