Kerkbalans 2024

Dit jaar is de vijftigste keer dat de Aktie Kerkbalans gehouden wordt. Een mooi jubileum om uw kerk te steunen.

Met Actie Kerkbalans zamelen ieder jaar duizenden vrijwilligers geld in voor hun plaatselijke kerk. Want de kerk is voor duizenden mensen van grote waarde, voor iedereen op een andere manier. Maar parochies en gemeenten krijgen geen subsidie. Om te kunnen bestaan hebben kerken een financiële bijdrage nodig van hun leden. Zodat ze ook in de toekomst van waarde kunnen blijven voor hun leden en de samenleving. Actie Kerkbalans helpt daarbij.

Komend jaar vieren we in de parochie het Jaar van Hoogeloon. Met leuke activiteiten proberen we de verbinding met de dorpsgemeenschap te versterken. Daarbij hoort ook dat we dingen opknappen, zoals we in Casteren hebben gedaan met de Elisabethzaal. Door je financiële bijdrage ondersteun je de investering in sociale contacten. We hebben het nodig!

De energiekosten voor een kerkgebouw zijn hoog. In Bladel zijn warmtepaneeltjes aangebracht voor de dagelijkse Missen. Daar liggen ook zonnepanelen op het zaaltje. We doen ons best om zuinig met energie om te gaan, maar dan nog blijft het een reële zorg.

Voor degenen onder ons die al met een testament bezig zijn, wijzen we op de mogelijkheid om een nalatenschap in te stellen ten bate van de kerk. We denken ook aan fondswerving voor concrete projecten, zoals het onderhoud aan een kerkorgel. Hopelijk kunnen creatieve geesten daarbij helpen.

GEEF

vandaag voor
de kerk

van morgen

Het kerkbestuur denkt er ook over na om onderhoudsvriendelijk te begraven. Dan verplichten wij ons om een graf netjes bij te houden tegen een geringe vergoeding. Een laatste rustplaats bij de kerk is waardevol en toegankelijk voor nabestaanden.

Daarnaast gaan we door met de verjonging van onze geloofsgemeenschap. Jongeren weten ons te vinden en we willen met hen op weg gaan in deze tijd vol onzekerheid en zorgen. Christus luistert naar ons en verlicht ons met zijn wijsheid, zodat we kansen zien om instrumenten van vrede te zijn.

Heb je verder nog vragen dan kun je contact met ons opnemen.
Heel hartelijk dank voor je steun! Samen kunnen we veel goeds doen.

De meeste mensen betalen jaarlijks een vaste bijdrage. je kunt bij je bank aangeven of je een vast bedrag wilt laten afschrijven. En je kunt het altijd bijstellen. Een eenmalige betaling kan via onderstaande QR code of via:

NL 12 RABO 0137 1753 96
RK Parochie Heilige Apostelen Petrus en Paulus (‘Kerkbalans’)