Petrusklepel (wk. 22)

Op dinsdagen draait er voortaan elke week een programma voor verslaafden in het zaaltje in Bladel. Twee mannen die uit het dal van verslaving zijn gekropen hebben toerusting gekregen om anderen te helpen. Door met elkaar te praten en een boek te volgen leren de deelnemers op een andere manier te denken. Dat is nodig om vrij te worden. Ook de relatie tot God komt daarbij ter sprake. Het is zelfs het beginpunt. Vandaaruit moet weer vertrouwen groeien in zichzelf en hartelijkheid naar anderen toe. Ik ben blij dat de parochie dit alles kan faciliteren. Het stond al in ons Vijfjarenplan om iets te doen met de drugsproblematiek, maar dit initiatief is spontaan gegroeid via menselijk contact. Grote plannen zijn mooi, maar om behoeftes en het pastorale aanbod goed op elkaar af te stemmen, is gewoon een beetje openheid en geloof nodig. Laat de Geest maar werken.

Pastoor Schilder