Filmpje parochie

Bij een inbraak in de Sint-Petrus’-Bandenkerk in Bladel hebben dieven meerdere liturgische voorwerpen gestolen. In de aangeslagen parochie wordt gebeden voor de daders: “Misschien komen ze tot inkeer.”

De Petrus- en Paulusparochie van het Brabantse Bladel heeft maandag laten weten dat er in de nacht van 13 november “met grof geweld” is ingebroken in de Sint-Petrus’-Bandenkerk. Daarbij zijn onder meer een aantal historische kelken gestolen.

Volgens Pastoor Schilder zijn de dagen na de inbraak erg emotioneel geweest voor de parochiegemeenschap. “Het is een emotionele achtbaan geweest”, zegt hij. Er zijn veel gesprekken geweest over de gebeurtenis, waarbij zowel “verontwaardiging als verdriet om wat gestolen is” naar voren komt.

“Ook vragen veel mensen zich af hoe het nu praktisch verdergaat”, vervolgt de priester. De dieven konden de kerk binnendringen ondanks dat die goed beveiligd was. Inmiddels zijn er nieuwe sloten geïnstalleerd. “Dat is snel in orde gemaakt.”

bron: kn.nl

Reactie

Zondag 11 december is er een filmpje opgenomen in de Petrus’ Bandenkerk in Bladel met onze reactie op de diefstal in de kerk van Bladel.