Rondleiding in de kerk

Onze kerken

Ofschoon onze kerken overdag open zijn, is slechts een deel toegankelijk. Ben je geïnteresseerd in het volledige interieur van onze kerkgebouwen, dan ben je voor of na de vieringen van harte welkom om rustig rond te kijken. Ook is het mogelijk om een rondleiding aan te vragen voor groepen (scholen, bedrijven of verenigingen). Zo kom je op plekken die je anders niet ziet. Het is ongelofelijk knap hoe onze kerken gebouwd zijn, in een tijd waarin de technische middelen beperkt waren. Ambachtelijkheid en mankracht hebben het prachtige resultaat opgeleverd. Ook de symboliek van een kerkgebouw spreekt tot de verbeelding. Wat zeggen de glas-in-loodramen? Wat is een heilig putje? Hoe heten de klokken? Welke heiligen zijn afgebeeld?

Stuur een mail naar de parochie als je geïnteresseerd bent, liefst met motivatie. Dan nemen we contact met je op.

Bladel

Heilige Petrus Banden kerk
Bekijk onze kerk in Bladel

Hoogeloon