Petrusklepel

Allerzielen komt eraan. Een weemoedige tijd, maar ook een mooie tijd. Net als een goede moeder vergeet de kerk haar overleden kinderen niet. Ik spreek wel eens moeders die na een heel leven nog over hun overleden kind spreken alsof het gisteren gestorven is. Wat een liefde… En als deze moeders zelf uit de tijd raken, gaat de kerk nog door met gedenken. We bidden voor alle overledenen van alle tijden. En heel bijzonder noemen we de namen van mensen met wie we nog binding voelen. De gezongen Mis van Allerzielen is op dinsdag 2 november om 19.00 uur in Bladel. Na afloop drinken we koffie in het zaaltje. Nabestaanden van dit jaar hebben er als het goed is een uitnodiging voor gehad. Omdat er ook mensen gestorven zijn aan corona en er soms geen kerkelijk afscheid kon zijn, nodig ik iedereen uit die iemand op zo’n manier moest afstaan een Misintentie door te geven voor Allerzielen. Die schenkt de parochie aan de nabestaanden. De medewerkers van het secretariaat helpen u graag verder. Zo zijn we als parochie ook een beetje moeder.

Pastoor Schilder