Petrusklepel

Mooie herinneringen heb ik aan ontmoetingen met onze vertrekkende burgemeester Remco Bosma. Toen de tijdelijke burgemeesterswoning aan de Provinciale weg in Hapert gesloopt werd, dreigden de vissen in de vijver op het droge te komen. Via een appje kreeg ik de vraag of er in de vijver van Bladel nog plaats over was. Dat was er! Met een emmertje kwam de burgervader naar de pastorie. De vissen waren gered. Een half uur later ging de bel. Er waren toch nog wat vissen over… Geen probleem. We hadden er voldoening van. En dit gebeurde nog een derde maal. Je hebt van die vissen die zich goed verstoppen, maar die ook een kans verdienen. Dat is in de mensenwereld ook zo. Openbare bestuurders moeten over degenen heen kunnen kijken die het eerst in beeld komen. Je bent er voor allen. Die blik heeft burgemeester Bosma bewaard. Dat bleek wel in de coronatijd. Bedankt Remco, voor je inzet. En alle goeds bij je nieuwe taak. Als de dijken op orde zijn, blijven de vissen waar ze horen.

Pastoor Schilder