Petrusklepel

Hoe gaat het met de parochie in Netersel? Het is stiller geworden maar we hebben niet stil gezeten. Er is een inventarisatie gemaakt van alle spullen van de kerk, van wijwatersvat tot bloemenvaas. Er zijn suggesties gedaan voor een passende herbestemming. Sommige dingen kunnen we gebruiken in andere kerken van de parochie, maar er zijn ook zaken die men graag in Netersel houdt. Het idee is geopperd om in de toren van de kerk een ‘lieux de mémoire’ te maken, waar mensen ook een kaarsje kunnen opsteken. Daar staat het kerkbestuur voor open, al hangt het natuurlijk af van de plannen van de nieuwe eigenaar (die nog niet bekend is). In De Poel is er elke twee weken een gebedsviering, maar dat is een eigen initiatief. De eerstvolgende Mis zal zijn op Tweede Kerstdag om 9.30 uur (of eerder als er een uitvaart is). Op maandagen doe ik huisbezoek in Netersel. Mensen mogen zich daarvoor opgeven. En elke eerste maandag schuif ik als het lukt aan bij de buurtlunch. Graag tot ziens!

Pastoor Schilder