Petrusklepel

De eerste persoon met een doctorstitel in computerwetenschap in Amerika was katholiek. Sterker nog. Het was een vrouw. Ja, het was zelfs een non: Sister Mary Kenneth Keller. Ik vind dat leuk. Allerlei vooroordelen worden zo tegelijk om zeep geholpen. Dat geloof tegenover verstand staat. Of dat de kerk vrouwen discrimineert. Daar klopt niets van. De meeste succesvolle mannen en vrouwen putten hun inspiratie uit hun geloof. En daar werkt de kerk graag aan mee. We leven in een tijd van nepnieuws. Dat geldt ook als het om de kerk gaat. Als mensen religieus analfabeet zijn, prikken ze daar niet doorheen. Ik heb er zin in om weer met de Vormsellessen te beginnen. Het is niet waar dat tieners niet religieus geïnteresseerd zijn. Ze schamen zich alleen een beetje. Als ze goede uitleg krijgen, worden ze er blij van. Wég met het religieuze analfabetisme! Welkom 9 september op de infoavond.

Pastoor Schilder