Petrusklepel

Pinksteren komt eraan. Dan vieren we de Nederdaling van de H. Geest over de Apostelen. De negen dagen voorafgaand aan ‘het Feest van de Geest’ bidden we elke dag een gebed (noveen). De H. Geest geeft vrede en vreugde. Die hebben we hard nodig. Iemand kwam met het idee om de kerntekst van de noveen in de Klepel op te nemen. Bij deze: “Kom, Heilige Geest, vervul de harten van uw gelovigen en ontsteek in hen het vuur van uw liefde. Zend uw Geest uit en alles zal herschapen worden. En Gij zult het aanschijn van de aarde vernieuwen. Laat ons bidden. God, Gij hebt de harten van de gelovigen door de verlichting van de Heilige Geest onderwezen: geef dat wij door diezelfde Heilige Geest de ware wijsheid mogen bezitten, en ons altijd over zijn vertroosting verblijden. Door Christus onze Heer. Amen.” Laten we toeleven naar Pinksteren.

Pastoor Schilder