Petrusklepel

Het kerkhof in Hapert heeft een nieuw kruis gekregen en het corpus (lichaam) van Jezus is gerestaureerd. Ook het nodige snoeiwerk is verricht. Zo zorgen we dat deze waardevolle afscheidsplaats bewaard blijft voor de toekomst, dankzij de inzet van goede vrijwilligers en een investering door het kerkbestuur. De Mariakapel in Hapert is weer netjes geworden, na brandstichting… Met dank aan Hennie van de Heuvel, de poetsgroep, Theo Gijsbers en Jan van Buul. Wat ook doorgaat, is bouw van MFA met de kapel. Als de behuizing klaar is (Deo volente in juli), begint het inrichten. We hebben deels goederen uit de oude kerk op het oog, maar vanwege de afmetingen zullen ook nieuwe spullen gekocht moeten worden. Ik denk dat het resultaat mooi gaat worden. We zullen Den Tref wel een beetje gaan missen, na twee jaar kerken in dit gemeenschapshuis. Ik wil beheerder Hans en de medewerkers alvast hartelijk danken voor hun flexibiliteit en samenwerking. Hopelijk tot ziens bij Maestro op 21 mei! Dan zal de goeie ouwe Tref nog schitteren.

Pastoor Schilder