Petrusklepel

De scholen zijn weer begonnen. Dat betekent dat ook de vormselvoorbereiding van start gaat. De eerste les is op vrijdag 17 september om 19.00 uur in het zaaltje naast de kerk in Bladel. Kinderen uit groep 8 (of ouder) zijn van harte welkom. Dit jaar beginnen we met een project dat we zelf ontwikkeld hebben. Zeg maar de ‘best experiences’. Er komt tegenwoordig veel op de jeugd af. Als je denkt aan gezondheid, onderwijs, de media. Ze worden bedolven onder informatie. Daarom hebben ze misschien helemaal geen behoefte aan nóg iets erbij? Het mooie van het Vormsel is dat het helpt om je te concentreren op wat echt belangrijk is in het leven: geloof, hoop en liefde. Geloof is het zeil, de hoop is het anker en de liefde is de wind. Zoals je zeilen moet leren, moet je ook leren om te geloven. Je merkt dan dat je de dingen echt op jouw manier mag doen. Je leert luisteren naar wat je hart zegt en niet wat anderen vinden dat je persé moet doen. En het bijzondere is dat God je daarbij op een zachte manier helpt. Je gaat met meer plezier de dingen doen die Hij voor jouw geluk heeft bedacht. Tenslotte, als er volwassenen zijn die nog gevormd of gedoopt willen worden, mogen zij zich ook aanmelden. Dan kunnen we met een groepje daar naartoe leven. Alleen duurt dat langer dan voor kinderen, nl. een goed jaar. Welkom!

Pastoor Schilder