Petrusklepel

Elke maand ga ik naar een bezinningsdag voor priesters. Het is een combinatie van samen bidden, eten en praten. Er komt dan ook een spreker die een actueel onderwerp behandelt. Het zijn mooie dagen, waarop ik altijd iets nieuws leer. Zo sprak ik een collega die vroeger advocaat was en daarna priester is geworden. Hij werkt nu onder studenten. Samen met hen kijkt hij af en toe naar een stukje van een nieuwe film over Jezus. De film heet ‘The Chosen’ en is dankzij Angel Studio’s gratis te bekijken via internet. Ik dacht: Die tip geef ik door aan mijn parochianen! De Veertigdagentijd komt eraan en daar past deze film goed bij. Dus wie invulling zoekt voor de vastentijd kan terecht op: www.angelstudios.com. Telkens als je een stukje gekeken hebt, kun je voor jezelf de vraag stellen: Wat heb ik eigenlijk gezien? Wat doet het mij? Kan ik dat verbinden met mijn leven nu? Vooral voor jongeren die weinig Bijbelverhalen horen, kan het een rijke ervaring zijn. Ik wens u alvast een fijne Vastenaovond toe!

Pastoor Schilder