Petrusklepel

Na enkele pogingen is het gelukt om emeritus-pastoor Bertens weer te bezoeken in Tilburg. Af en toe vragen parochianen hoe het met hem gaat en of ik de groeten wil doen als ik hem zie. Welnu, het gaat goed en hij doet u de groeten terug. Nog niet alle dozen zijn uitgepakt, maar het appartement bevalt uitstekend. Lopen doet pastoor Bertens nu met een ingenieuze rollator; één met drie wieltjes, zodat draaien gemakkelijker is. De maaltijdenservice bevalt prima en ook de rust (geen verplichtingen meer). Met de Trappistenabij in Koningshoeven heeft pastoor Bertens een levendig contact. Auto rijden dat lukt niet meer, maar er zijn gelukkig mensen in de familie die willen rijden. Toen ik vertelde over Bladel (en Netersel), waar hij de meeste jaren werkzaam is geweest, luisterde mijn voorganger aandachtig. Hij blijkt het toch wel fijn te vinden om op de hoogte te blijven van bijv. uitvaarten, huwelijken en dopen. E-mailen doet hij niet meer, maar het nieuws volgen wel. En dat is er genoeg tegenwoordig. Hoewel: De veelheid van het nieuws zegt nog niet dat het allemaal even belangrijk is. In de Advent ga ik mezelf een beetje beperken qua nieuwsgaring. Om me voor te bereiden op dat andere Nieuws: Dat Christus komt als onze Redder, voor alle mensen van goede wil. Ik wens u een mooie Advent toe!
Pastoor Schilder