Daisy en het Bijbeluurtje

Op sommige woensdagen is er een Bijbeluurtje. Wat houdt dat in? We gaan dan een tekst uit de Bijbel hardop lezen. Het is de bedoeling dat je er één zin of woord uit kiest dat je het meeste aanspreekt of raakt. Daarover denk je verder na. Dan probeer je te verwoorden waarom het woord of de zin je raakt. Tenslotte maakt iedereen een klein voornemen. De tekst komen uit het evangelie voor de komende zondag. In mei lazen we een tekst van Johannes: Jezus bidt voor allen.  Uit deze tekst heb ik het volgende woord gekozen dat mij aansprak: ‘Grondvesting’. Waarom was dat zo? Ik zie Jezus als de grond van mijn leven. Hij kent mijn opstaan en liggen. Tijdens mijn moeilijke periodes heb ik Hem beter mogen leren kennen en ontdekken dat Hij voor mij zorgt. Maar ook als het goed gaat mag ik op Hem bouwen en vertrouwen. Ik heb een innerlijk rijk leven, leuke bijbeluurtjes, een geloofsgemeenschap, een huisje en een thuisje en een baan. En niet te vergeten mijn familie en een kookclubje. Bij het Bijbeluurtje leer je ook andermans verhaal kennen; wat hem of haar bezighoudt. Zo leer je ook het leven met andere ogen bekijken. En zoals gezegd Jezus beter kennen. Het voornemen dat ik de laatste keer maakte was om de hulp van Onze Lieve Heer met beide handen aan te nemen. Ben je benieuwd of het Bijbeluurtje ook iets voor jou is? Welkom. Het is zeker een goed bestede avond.

Daisy