Adventswijzer 2022

Adventswijzer 2022

 

De Advent is een tijd van bezinning.
We bereiden ons voor op het geboortefeest van Christus.
Hoe kan ik daar ruimte voor maken in mijn leven?

 

Persoonlijk
Een adventskrans of een opstelling met 4 kaarsen doet ons toeleven naar het Licht. Elke zondag wordt er één kaars extra ontstoken.

De dag beginnen met Gods Woord. Al is het maar 5 minuten. Een stukje uit de Bijbel lezen geeft inspiratie. Het kan ook via de app Evangelizo of de website dagelijksevangelie.org.
Het kan zelfs in de auto, via de app Luistert naar Hem.

’s Avonds de dag doornemen vanuit hetgeen ik gelezen heb. Waar voelde God dichtbij vandaag? En nu?

Minder tv kijken geeft ruimte om je af te vragen: Waar sta ik? Wat is belangrijk voor mij? Wat zijn mijn valkuilen? Welk cijfer geef ik mijn relatie met God momenteel?

Wie zou ik eigenlijk graag spreken of bezoeken, waar ik door de drukte niet aan toe kom? Even bellen is al een begin.

Een goed boek lezen tilt ons uit boven de drukte en de waan van de dag. In het Petruswinkeltje hebben we mooie titels.

Gezamenlijk gebed met huisgenoten. Samen bidden geeft licht en warmte, bijvoorbeeld voor of na het eten. De Adventskaarsen kunnen dan ontstoken worden.

 

Kerkelijk
Trouw aan de viering van de Eucharistie. De Mis mag in je agenda staan, als ‘afspraak’ met Jezus. Samen bidden geeft kracht.

Schrijf als je wilt een preek van 500 woorden over het evangelie van zondag 18 december (Mattheüs 1, 18-24). Op woensdag 21 december wordt de beste preek gekozen.

De Aanbidding op woensdag om 19.00 uur in Bladel is een rustpunt. We luisteren naar de stem van de Heer, in ons hart en in het H. Sacrament op het altaar.

Bijbeluurtje op woensdagavond. Samen Gods Woord overwegen geeft vleugels. We leren ook van elkaar.

Het Sacrament van Verzoening (zaterdagen om 16.30 uur). Vergeving ontvangen voor je fouten is een genade. Je mag opnieuw beginnen. Het maakt je ook milder voor anderen.

Het Adventsproject geeft een sociale invulling aan de Advent. We hebben elkaar nodig.

 

Op mijn werk
Hoe is mijn verhouding met mijn collega’s? Wat gaat stroef? Kan ik daar iets aan doen of laat ik het gaan?

Als ik iets wil uitpraten, kan het helpen om eerst te bidden en dan het goede moment te kiezen.

Kan ik een keer trakteren op het werk of op een andere manier bijdragen aan de goede sfeer?

Is op mijn werkplek merkbaar dat ik christen ben? Een kruisje of een mooie spreuk kan een gesprek op gang brengen.

 

Met (klein)kinderen
Een bijbelverhaaltje lezen voor het slapen gaan, met mooie prenten die tot de verbeelding spreken.

Tot rust komen als ouder om tijd te maken voor je kind. Samen praten verbindt. Hoe was jouw dag? Wat doe je morgen?

Knutselen. Op www.samueladvies.nl staan leuke knutselwerkjes en tips, zoals een Adventskalender.

Een tientje van de Rozenkrans bidden waarbij elk gezinslid een of meer Weesgegroeten mag voorbidden. Maria brengt ons dichter bij haar Zoon.

Om de beurt mag iemand op een vast moment een kaars van de Adventskrans aansteken. Je kunt iemand kiezen voor wie je als gezin speciaal wilt bidden.

11 december zijn kinderen welkom in de kerk met hun kerststalletje, in de Mis van 11.00 uur in Bladel. Na afloop is er koffie/limonade en iets lekkers.

Een spaardoosje maken voor het Adventsproject. Leren geven maakt gelukkig.

 

‘Huis van Jacob,
kom, laat ons wandelen in het licht van de Heer.’ (Jes. 2, 5)

Deel dit bericht met uw bekende

Neem contact met ons op

Logo_PP

Recente Berichten

Parochiaan aan het woord

Parochie Agenda

2024 april

Week 1

ma 1
di 2
wo 3
do 4
vr 5
za 6
zo 7
ma 8
di 9
wo 10
do 11
vr 12
za 13
zo 14
ma 15
di 16
wo 17
do 18
vr 19
za 20
zo 21
ma 22
di 23
wo 24
do 25
vr 26
za 27
zo 28
ma 29
di 30
wo 1
do 2
vr 3
za 4
zo 5
  • Geen evenementen

  • Geen evenementen